Aquí us deixem les preguntes i les respostes del tercer test que hem fet a través del KAHOOT sobre el GRUP i la PRESA DE DECISIONS. Recordeu que la majoria d’accidents per allau són provocats accidentalment per les mateixes víctimes. Així que nosaltres tenim la clau!

A partir d’ara, pujarem el nivell. Els reptes que us esperen per les pròximes setmanes seran més complicats!

PREGUNTES

1-La majoria de víctimes per allau confessen que no havien percebut indicis de perill evident durant el seu itinerari.

2-La trampa mental del “compromís amb l’objectiu” fa que ens resistim a canviar els plans obviant les senyals d’alerta.

3-La presència d’un únic lider en un grup amb poca experiència pot generar pressió i dificultar la comunicació.

4-Els bons hàbits en terreny d’allaus  són regles que cal posar en pràctica a partir de grau de perill d’allaus 3.

5-El risc d’allaus i el perill d’allaus són termes sinònims.

6-Els muntanyencs amb material de seguretat, pràctica en rescat i bon nivell d’esquí no són vulnerables a les allaus.

7-Podem controlar l’exposició al perill d’allaus escollint una combinació concreta de neu i terreny.

8-Per reduir l’exposició al perill d’allaus d’un vessant en concret cal separar els membres del grup 50 metres.

9-El “Planificador de ruta” de l’Avaluador indica PRECAUCIÓ en terreny simple i exigent en dies de grau de perill 2.

10-El “Planificador de ruta” NO RECOMANA  entrar en terreny complex si el perill és 3 sense coneixements d’expert en allaus.

11-Una de les limitacions del “Planificador de ruta” de l’Avaluador és que no té en compte la distribució del perill.

12-Un DVA en recepció permet aproximar-se a la víctima gràcies a la intensitat i a la direcció de la senyal que rep.

13-Per evitar interferències, cal mantenir el mòbil a una distància mínima de 25 cm del DVA si estem en una situació de rescat.

14-El paleig és la part del rescat que, en general, requereix més temps i cansa més.

15-En la fase de sondeig, cal sondejar vertical i cada 50 cm en espiral quadrada.

16-Durant la recerca de la senyal, hem de moure’ns lentament per la zona de l’allau i observar la pantalla del DVA.

17-Aplicar un bon sistema en terreny d’allaus ens permetrà reduir els errors i minimitzar les seves conseqüències.

18-Els camins d’estiu acostumen a ser segurs també en condicions hivernals.

19-Una bona planificació de la sortida ens pot ajudar a gestionar els imprevistos.

20-Portar airbag d’allaus ens fa ser més valents alhora d’escollir el terreny per on esquiem.

RESPOSTES

1-F, 2-V, 3-V, 4-F, 5-F, 6-F, 7-V, 8-F, 9-V, 10-V, 11-V, 12-V, 13-F, 14-V, 15-F, 16-F, 17-V, 18-F, 19-V i 20-V.

Data: 6 abr. 2020

Autor:

Categories: Activitats, Divulgació, Formació

Compartir



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *