Aquí us deixem les preguntes i les respostes del tercer test que hem fet a través del KAHOOT sobre el GRUP i la PRESA DE DECISIONS. Recordeu que la majoria d’accidents per allau són provocats accidentalment per les mateixes víctimes. Així que nosaltres tenim la clau!
A partir d’ara, pujarem el nivell. Els reptes que us esperen per les pròximes setmanes seran més complicats!
PREGUNTES
1-La majoria de víctimes per allau confessen que no havien percebut indicis de perill evident durant el seu itinerari.
2-La trampa mental del “compromís amb l’objectiu” fa que ens resistim a canviar els plans obviant les senyals d’alerta.
3-La presència d’un únic lider en un grup amb poca experiència pot generar pressió i dificultar la comunicació.
4-Els bons hàbits en terreny d’allaus són regles que cal posar en pràctica a partir de grau de perill d’allaus 3.
5-El risc d’allaus i el perill d’allaus són termes sinònims.
6-Els muntanyencs amb material de seguretat, pràctica en rescat i bon nivell d’esquí no són vulnerables a les allaus.
7-Podem controlar l’exposició al perill d’allaus escollint una combinació concreta de neu i terreny.
8-Per reduir l’exposició al perill d’allaus d’un vessant en concret cal separar els membres del grup 50 metres.
9-El “Planificador de ruta” de l’Avaluador indica PRECAUCIÓ en terreny simple i exigent en dies de grau de perill 2.
10-El “Planificador de ruta” NO RECOMANA entrar en terreny complex si el perill és 3 sense coneixements d’expert en allaus.
11-Una de les limitacions del “Planificador de ruta” de l’Avaluador és que no té en compte la distribució del perill.
12-Un DVA en recepció permet aproximar-se a la víctima gràcies a la intensitat i a la direcció de la senyal que rep.
13-Per evitar interferències, cal mantenir el mòbil a una distància mínima de 25 cm del DVA si estem en una situació de rescat.
14-El paleig és la part del rescat que, en general, requereix més temps i cansa més.
15-En la fase de sondeig, cal sondejar vertical i cada 50 cm en espiral quadrada.
16-Durant la recerca de la senyal, hem de moure’ns lentament per la zona de l’allau i observar la pantalla del DVA.
17-Aplicar un bon sistema en terreny d’allaus ens permetrà reduir els errors i minimitzar les seves conseqüències.
18-Els camins d’estiu acostumen a ser segurs també en condicions hivernals.
19-Una bona planificació de la sortida ens pot ajudar a gestionar els imprevistos.
20-Portar airbag d’allaus ens fa ser més valents alhora d’escollir el terreny per on esquiem.
RESPOSTES
1-F, 2-V, 3-V, 4-F, 5-F, 6-F, 7-V, 8-F, 9-V, 10-V, 11-V, 12-V, 13-F, 14-V, 15-F, 16-F, 17-V, 18-F, 19-V i 20-V.